قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟

مرحبا Guest
اخر زيارك لك: 05-03-2024, 09:39 AM الصفحة الرئيسية

منتديات سودانيزاونلاين    مكتبة الفساد    ابحث    اخبار و بيانات    مواضيع توثيقية    منبر الشعبية    اراء حرة و مقالات    مدخل أرشيف اراء حرة و مقالات   
News and Press Releases    اتصل بنا    Articles and Views    English Forum    ناس الزقازيق   
مدخل أرشيف الربع الثاني للعام 2010م
نسخة قابلة للطباعة من الموضوع   ارسل الموضوع لصديق   اقرا المشاركات فى شكل سلسلة « | »
اقرا احدث مداخلة فى هذا الموضوع »
06-15-2010, 06:40 PM

Elbagir Osman
<aElbagir Osman
تاريخ التسجيل: 07-22-2003
مجموع المشاركات: 21469

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟

    سمعنا أنه قد عين شخص لم نعرف له إسهاما ثقافيا وزيرا للثقافة

    وهذا يضع كل ثروتنا الثقافية والفنية تحت تصرفه

    ويمكنه من التأثير على كل النشاط الثقافي

    بما في ذلك إنتاج ونشر وأداء أعمال جديدة

    وتوثيقها وحفظها ودراستها

    بشقيها الحديث والتقليدي


    يهمنا جدا أن نعرف رأي الوزير في الإنتاج الفني وحرية الإبداع


    لأن الثقافة السودانية تصبح في خطر حقيقي

    إذا تولى الوزارة شخص يحمل أفكار طالبان

    التي لا يزال العالم يهتز من نسفها تماثيل أثرية بوذية في أفغانستان


    وليس ببعيد عنا في السودان

    العدوان الذي شنته الإنقاذ أول عهدها ضد الثقافة والمثقفين

    فسمعنا عن التعدي على بعض الآثار باعتبارها أصنام وثنية

    وعن تراث السودان الغنائي

    وعن المسرحيات التي أوقفت

    وكتب الطيب صالح التي حظرت وصودرت

    وعن مراجع كليتي الفنون والمسرح التي أحرقت

    وعن الهجوم على الفنانين في أشخاصهم الذين تعرضوا للعقوبات المهينة كالجلد

    وتصاعد بث الكراهية ضدهم حتى توج باغتيال الفنان خوجلي عثمان


    يهم كل مهتم بالثقافة السودانية

    أن يعرف في يد من وضعت!



    الباقر موسى
                  

06-15-2010, 07:50 PM

Nasr
<aNasr
تاريخ التسجيل: 08-18-2003
مجموع المشاركات: 10836

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Elbagir Osman)

    يجب الإحتياط والحذر
    فهناك مبررات قوية للخوف علي الثقافة السودانية
    طارفها وتليدها
                  

06-15-2010, 09:19 PM

بدر الدين اسحاق احمد
<aبدر الدين اسحاق احمد
تاريخ التسجيل: 03-29-2008
مجموع المشاركات: 17127

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Nasr)

    قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟

    حرام والحاء طالعة

    كفر والكاف طالعة برضو



    الباقــر اســأل قل من هو السمؤال خلف الله ؟

    لعلمك هو فنان وامام جامع ...
                  

06-15-2010, 11:04 PM

عمر صديق
<aعمر صديق
تاريخ التسجيل: 06-06-2008
مجموع المشاركات: 14776

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: بدر الدين اسحاق احمد)

    الاخ الباقر
    تحياتي



    راي السمؤال في الغناء هو هو راي الامام ابن حزم الاندلسي حيث يقول (بيع المزامير حلال كله ومن كسر شيئا ضمنه وقد احتج المانعون باثار لاتصح او لايصح الاحتجاج لها)


    والسمؤال نشأ في الدويم في بيت ادب وعلم حيث والده الاديب الاستاذ خلف الله القريش وفي بداية عقد الثمانينات من القرن الماضي حينما كان يدرس بالازهر اسس فرقة موسيقية وهو يجيد العزف وتولي مهمة السكرتير الثقافي في اتحاد الطلاب السودانيين بمصر قبل ان يتولي رئاسة الاتحاد وجاء السودان واسس فرقة مسرحيةاعتقد ان اسمها تمارق للاداب والفنون و رعي تاسيس عدد من فرق الاناشيد وتولي تاسيس بيت الثقافة وشغل منصب الامين العام لوزارة الثقافة ثم اسس منظمة اروقة والتي ظل بها الي ان تقلد الوزارة
                  

06-16-2010, 01:39 AM

Elbagir Osman
<aElbagir Osman
تاريخ التسجيل: 07-22-2003
مجموع المشاركات: 21469

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: عمر صديق)

    ضبط المعلومة

    المقصود هو وزير الدولة للآثار

    . السيد محمد أبوزيد مصطفى - وزير دولة بوزارة الآثار والسياحة والحياة البرية


    السموءل من مؤسسي نمارق

    التي كانت تغيرا في موقف المتأسلمين من الفنون

    الذي نرجو أن يكون تحولا حقيقيا


    نسأل بوضوح: ما هو موقف محمد أبو زيد من الآثار النوبية والمسيحية؟




    الباقر موسى
                  

06-16-2010, 01:45 AM

Elbagir Osman
<aElbagir Osman
تاريخ التسجيل: 07-22-2003
مجموع المشاركات: 21469

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Elbagir Osman)

    والسموءل أيضا يسأل عن:

    ألقاء تمثايل غاندي وبابكر بدري في النهر

    العدوان على تمثالي القرشي وبابكر عبد الحفيظ

    حظر أغاني أبوداؤود وغيره في الإذاعة

    وقف المسرحيات

    وحظر الطيب صالح




    الباقر
                  

06-16-2010, 04:58 AM

Mannan
<aMannan
تاريخ التسجيل: 05-29-2002
مجموع المشاركات: 6701

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Elbagir Osman)

    الخطر قادم وعلينا ان ننتبه.. لقد فاجا طالبان العالم بتدمير تمثال بوذا وهؤلاء لا يؤمن جانبهم...

    نورالدين منان
                  

06-16-2010, 05:06 AM

Khalid Kodi
<aKhalid Kodi
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 12477

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Mannan)



    >
                  

06-16-2010, 05:21 AM

المسافر
<aالمسافر
تاريخ التسجيل: 06-10-2002
مجموع المشاركات: 5061

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Khalid Kodi)

    Quote:

    حظر أغاني أبوداؤود وغيره في الإذاعة


    حظر لجريان النيل
                  

06-16-2010, 06:47 AM

Khalid Kodi
<aKhalid Kodi
تاريخ التسجيل: 12-04-2004
مجموع المشاركات: 12477

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: المسافر)

    April 2002

    Is There Genocide in Sudan? A discussion
    Introduction by Marguerite Feitlowitz

    Experts on the war in Sudan tend to agree that the brutal, systematic massacre of a targeted group is occurring in Sudan. But does this qualify under the definition of genocide? Or should the definition of genocide be enlarged to reflect the terrible atrocities occurring in Sudan? The views presented here outline the ways in which government-allied forces are effectively destroying a population, in this case the Nuba, Dinka and Nuer tribes. The humanitarian disaster in Sudan is well-documented. Among the most compelling evidence:

    * Since it declared independence in 1956, Sudan has been repeatedly torn apart by civil war. The fighting between the largely Moslem, pro-government North and largely non-Moslem rebel South has persisted without respite since 1983, making Sudan’s the longest uninterrupted civil war in the world.
    * According to the U.S. Committee for Refugees, the death toll in Sudan is higher than the combined fatalities of Bosnia, Kosovo, Afghanistan, Chechnya, Somalia, and Algeria. Over two million Sudanese have died directly because of the war, or from war-related causes.
    * Sudan has the largest population of displaced persons in the world: more than four million are internally displaced; and approximately 500,000 are refugees.
    * There have been a series of man-made famines since the 1980s, the most recent in 1998. The Sudan government has routinely obstructed food relief and other types of humanitarian interventions in the South.
    * The political, civil, and human rights of the Dinka and Nuer populations have been systematically violated by the North. The government’s policy of Islamization includes forced conversions, the imposition of Shar’iah on non-Moslems, and removal of children from non-Moslem parents.
    * The North has carried out aerial bombings against the South—at least 167 from June 2000-June 2001, according to the U.S. Committee for Refugees.
    * The government in the North has colluded to sponsor the enslavement of southerners, particularly Dinka and Nuer.

    Does this mean that the North is perpetrating genocide against a group or groups in the South? Our experts are divided.

    The key metric is the UN Convention on the Prevention and Punishment of Genocide, which was ratified on December 9, 1948 and which entered into force on January 12, 1951. Article II defines genocide as "any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group;

    a) Killing members of the group;

    b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;

    c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;

    d) Imposing measures intended to prevent birth within the group;

    e) Forcibly transferring children of the group to another group."

    According to the Convention, a finding of genocide can only be made if there is proof of "intent", documentation of systematic measures in an overarching plan to eliminate "in whole or in part" a targeted group.

    Robert O. Collins, co-author of the landmark Requiem for Sudan: War, Drought and Disaster Relief on the Nile, has spent decades documenting the country’s violent history. Yet he resists a finding of genocide: "Unlike the Nazi Holocaust of European Jewry, the Sudanese government does not have a rational, methodical, massive scheme to liquidate a particular group or people…On the contrary: the NIF doesn’t want to eliminate the southerners…it wants to dominate, exploit, and enslave them."

    Randolph Martin, Senior Director for Operations, International Rescue Committee, emphasized that "it is not the mission of the IRC to make declarations about genocide. Whether scholars call the situation genocide is of course extremely interesting to us, but it does not dictate the way we do our work… What everyone knows is that the war is as intractable as ever, and that starvation, illness, and displacements are more often than not objectives rather than by-products of the war. The aerial bombings of civilian targets in the south are a clear indication of the Khartoum government’s clear disregard for its own people."

    The Committee on Conscience at the U.S. Holocaust Memorial Museum has issued a "Genocide Warning" on Sudan, explains Jerry Fowler, the Committee’s Staff Director. "The undertaking to prevent genocide, found in Article 1 of the Convention, by its terms does not depend on a finding that genocide already has occurred. Once there is a clear and obvious threat, as there is in Sudan, the United States and other countries must respond."

    According to Helen Fein, Director of the Institute for the Study of Genocide at John Jay College and the author of two groundbreaking books and numerous articles, the situation in Sudan is one of "genocide by attrition". She defines this as concentration or forced displacement, followed by the "systematic deprivation of food, water, and sanitary or medical facilities, leading to death through disease or starvation." This violates not only the UNCG, but also the 1977 Additional Protocol to the Geneva Conventions, which explicitly prohibits using hunger as a weapon against civilians and forbids the removal or destruction "of objects indispensable to the survival of the civilian population". Fein holds that the Dinka, the Nuer and the Nuba have been subjected by the North to genocide by attrition.

    Reflecting current scholarly debates, some of our experts argue for a definition of genocide that expands upon that found in the UN Convention. "In order to analyze genocide in this sort of conflict situation, we need to approach it differently," declares Francis Deng, Distinguished Professor at CUNY and since 1992 the Special Representative of the UN Secretary-General on Internal Displacement. "We must consider not only the vast numbers of individuals that have been killed…but also the communities whose existence as identifiable cultural entities has been destroyed: The Nuer and the Dinka, who are among the best-studied peoples in the world… If you eliminate a cultural community as such, that to me is genocide."

    Sondra Hale, Professor of Anthropology and Women’s Studies at UCLA and co-editor of the forthcoming Perspectives on Genocide in Sudan, agrees with Deng that the prohibition of language, destruction of books, documents, monuments, and religious objects constitutes "cultural genocide." She argues that "the intentional war of attrition against the Nuba has the effect of genocide," and highlights sex crimes and other forms of repression directed at women.

    All of our experts vehemently agree that Sudan has long been suffering in extremis, and that the international community has the obligation to intervene.

    http://www.crimesofwar.org/sudan-mag/sudan-in-discuss.html


    Photos Copyright © Meredith Davenport
                  

06-16-2010, 08:12 AM

بشير أحمد
<aبشير أحمد
تاريخ التسجيل: 03-21-2008
مجموع المشاركات: 10017

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: Khalid Kodi)

    إنتو قايلين الناس دي لسع عقولها مقفّلة زي زمان ؛

    الناس تطورت وعقولها مفتوحة ؛

    شوف يالباقر

    انحت؛ارقص وحتو حت
    صوّر
    اطبع
    وزع ؛

    وشوف لو فيهم واحد قال ليك تلت التلاته كم



                  

06-16-2010, 02:50 PM

Elbagir Osman
<aElbagir Osman
تاريخ التسجيل: 07-22-2003
مجموع المشاركات: 21469

للتواصل معنا

FaceBook
تويتر Twitter
YouTube

20 عاما من العطاء و الصمود
مكتبة سودانيزاونلاين
Re: قبل نسف ترهاقا.. ما رأي وزير الثقافة في فنون النحت والرقص والغناء وحرية الإبداع؟ (Re: بشير أحمد)

    منان وخالد والمسافر

    هناك خطر حقيقي على ثقافاتنا


    بشير

    اعرف تغير مواقف الكيزان

    من العدوان على الراقصين

    إلي تأسيس عازفيهم في نمارق
    إلى اليوم

    ولكن السؤال:

    هل هو تغير مبدئي

    أم تقية براقماتية


    وهذا الأبو زيد من الوهابية

    الذين لم يعلنوا تغييرا في موقفهم من الفنون

    كما فعل الكيزان


    الباقر
                  


[رد على الموضوع] صفحة 1 „‰ 1:   <<  1  >>




احدث عناوين سودانيز اون لاين الان
اراء حرة و مقالات
Latest Posts in English Forum
Articles and Views
اخر المواضيع فى المنبر العام
News and Press Releases
اخبار و بيانات



فيس بوك تويتر انستقرام يوتيوب بنتيريست
الرسائل والمقالات و الآراء المنشورة في المنتدى بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لصاحب الموقع أو سودانيز اون لاين بل تمثل وجهة نظر كاتبها
لا يمكنك نقل أو اقتباس اى مواد أعلامية من هذا الموقع الا بعد الحصول على اذن من الادارة
About Us
Contact Us
About Sudanese Online
اخبار و بيانات
اراء حرة و مقالات
صور سودانيزاونلاين
فيديوهات سودانيزاونلاين
ويكيبيديا سودانيز اون لاين
منتديات سودانيزاونلاين
News and Press Releases
Articles and Views
SudaneseOnline Images
Sudanese Online Videos
Sudanese Online Wikipedia
Sudanese Online Forums
If you're looking to submit News,Video,a Press Release or or Article please feel free to send it to [email protected]

© 2014 SudaneseOnline.com

Software Version 1.3.0 © 2N-com.de